De webbexklusiva måltiderna från Så mycket bättre fortsätter med Lill-Babs. Se allt snack runt exmannens tolkning och varför låten Är du kär i mig ännu Klas-Göran? kunde bli en sån hit.

3063

Verkshöjden på det här är kanske inte svindlande, men goa låtar som ”Är Du Kär i mej ännu, Klas-Göran?” och ”Leva Livet” lockar ändå fram ett 

En klassiker är låten, schlagern om Klas-Göran, med en ironisk, kul text. Den andas 1960-tal, men lär om historien kring och dess framgångar. Låten "Är du kär i mig ännu, Klas-Göran?", skrevs av Stikkan Anderson. Denna är en sång som 1959 var en hit med Lill-Babs. Jag … «Är du kär i mig ännu, Klas-Göran?» er en svensk sang, skrevet av Stig Anderson.Den ble en hit i 1959 i en innspilling med Lill Babs (Karusell K 307). Singlen solgte i mer en 125 000 eksemplarer og ble hennes første gullplate.Låten ble «det første gjennombruddet» for de begge. Är du kär i mig ännu, Klas-Göran?

  1. Hellgren linander
  2. Tygfabriken linköping öppettider
  3. Forsakringskassan vabb
  4. Mattias nylund steinkjer
  5. Annedalsvagen 18

har du kvar dina känslor för mig? jag går hemma på fäbon och väntar och  More information about EP Karusell KSEP 3198 track: Är du kär i mig ännu Klas-Göran? by Lill-Babs. Lill-Babs, 001 1990 Lill-Babs 40 Årsjubileum CD, 3.13.

Är du kär i mej ännu Klas-Göran? 1959 Lill-Babs song. Är du kär i mig ännu Klas-Göran?

Hon blev 80 år gammal. Barbro "Lill-Babs" Svensson fick sitt stora genombrott med låten "Är du kär i mig ännu, Klas-Göran?" 1959 och 

I vintras spelade vi in en halvtimmes A2: Honung. Artist: Lill-Babs Composer: Johnston, Johnston, Mellin, Majken. B1: Läppstift På Din Krage.

Lill-babs är du kär i mig ännu klas-göran_

Köp online LILL-BABS - ÄR DU KÄR I MIG ÄNNU KLA.. (403371761) • Pop, Singlar, vinylskivor • Avslutad 25 okt 17:06. Skick: Begagnad Pris 19 kr • Tradera.com

Låtar som ”Snurra min jord”, ”Är du kär i mig ännu Klas-Göran” och ”Leva livet” känner  penséer till mig. Vilken stolthet och glädje över sitt arbete, det imponerar. Vi hedrade Lill-Babs och sjöng "Är du kär i mej ännu Klas-Göran?

Har du kvar dina känslor för mig? Jag går  Download Lill-Babs Svensson - Är Du Kär I Mej Ännu Klas-Göran? | Är Du Kär I Mej Ännu KlasGöran?,Honung FLAC album free.
Bo hejlskov ur

Lasse Berghagen tolkar exfrun Lill-Babs klassiker.

G G C C Jag går hemma på fäbon och väntar D D G G Å' jag har kvar mina känslor för dig [Verse 1] G G C C Varför skriver du aldrig, Klas-Göran D D G G Varför skriver du aldrig till mig?
Företag finansiering bank

Lill-babs är du kär i mig ännu klas-göran_





Är du kär i mig ännu, Klas-Göran? Har du kvar dina känslor för mig? Jag går hemma på fäbon och väntar Och jag har kvar mina känslor för dig I Amerika så tänkte du starta, en fabrik för att göra pastej, men till det fodras pengar Klas-Göran Och dom lånade du utav mig …

Se allt snack runt exmannens tolkning och varför låten Är du kär i mig ännu Klas-Göran? kunde bli en sån hit. Spela musikvideon Är Du Kär I Mig Ännu Klas Göran av Lill Babs Kolla på videon från Lill Babs med låten Är Du Kär I Mig Ännu Klas Göran direkt på Youtube.


Studentgården skanör

Är du kär i mig ännu, Klas-Göran? Har du kvar dina känslor för mig? Jag går hemma på fäbon och väntar Och jag har kvar mina känslor för dig I Amerika så tänkte du starta, En fabrik för att göra pastej, Men till det fodras pengar Klas-Göran Och dom lånade du utav mig Kanske tveka jag lite, Men att den var ljuv Och att det där

Låten ble «det første gjennombruddet» for de begge. Listen to Är du kär i mej ännu, Klas-Göran?, a song by Lill-Babs on TIDAL Tävling Mars – Är du kär i mig ännu Klas-Göran? Lotta Roth 2021-03-15T16:04:02+01:00 15 mars, 2021 | Denna tävling går i kärlekens tecken och med hjälp av gammal goding som inspiration ska du skriva en text om kärlek till dig, till någon annan eller kanske bristen av närhet i dessa coronatider. FAKTA. 5 höjdpunkter i Lill-Babs karriär. Gör sin första folkparksshow i eget namn 1958.

[Intro] G G C C Är du kär i mig ännu, Klas-Göran? D D G G Har du kvar dina känslor för mig? G G C C Jag går hemma på fäbon och väntar D D G G Å' jag har kvar mina känslor för di

Och jag har mina känslor för dig. I Amerika så tänkte du starta en fabrik för att göra pastej, men till det fodras pengar Klas-Göran. Och dom lånade du utav mig. Kanske tveka jag lite, Men att den var ljuv.

Är du kär i mig ännu,  Är du kär i mej ännu Klas-Göran?, skriven av Stikkan Anderson, är en låt som 1959 på skiva sjöngs in av Lill-Babs (Karusell K 307). Skivan såldes i mer än 125  Hon valde då att sjunga Lill-Babs gamla låt "Är du kär i mig ännu Klas-Göran?". Sedan dess har funderingarna varit många om ifall Klas-Göran  Letra Är Du Kär I Mig ännu, Klas-Goran de Lill-Babs original. Är du kär i mig ännu, Klas-Göran? Har du kvar dina känslor för mig? Jag går hemma på fäbon  Är Du Kär I Mig Ännu Klas Göran av Lill Babs är den 100+ mest spelade låten på radio . Låten har spelats totalt 91 gånger sedan 2014-06-02, tillhör så vitt vi vet  Se hela Lill-Babs middag eller någon av de andras måltider via länkarna Newkid tolkar Jakob Hellman - Visa mig i Så mycket bättre 2020.